Tiskové informace - ČK motorsport

Tiskové informace - ČK motorsport

The Winter Trial 2017 po trati českokrumlovské rallye

 

Dálková soutěž veteránů se po čtyřleté pauze vrací do České republiky. V minulých ročnících se díky příznivým zimním podmínkám závodilo v zasněženém Norsku a Švédsku, příští rok se však dějiště tradičního podniku přesouvá ze Skandinávie jižněji. The Winter Trial 2017 se kromě tuzemských silniček uskuteční v závěru ledna ještě v Nizozemsku, Německu a Rakousku.


„Jsme velice rádi, že se vracíme zpátky do České republiky, jelikož motorsport je tady velice pozitivně vnímaný a jsme tu vítáni. Samozřejmě by nás potěšilo, kdyby se ve startovní listině objevily i některé české posádky,“ řekl hlavní organizátor Winter Trialu Bart Rietbergen při nedávné obhlídce trati na jihu Čech.

 

 

Pořadatelé, stejně jako v minulých letech, počítají s tím, že využijí úseky rychlostních zkoušek Rallye Český Krumlov. Itinerář, jenž bude odhalen až tři týdny před startem, by měl zhruba stovku posádek zavést také na trať některých měřených testů známých z „velké“ rallye v jiných částech republiky. S koordinací soutěže na českém území vypomáhá nizozemským organizátorům ČK motorsport.


The Winter Trial 2017 odstartuje v neděli 22. ledna poblíž Maastrichtu v Nizozemsku. Po zdolání zhruba 2500 kilometrů, které budou rozděleny do 30 regularity sekcí, půltuctu testů a dvou nočních okruhů pro prestižní kategorii Trial (vozy starší čtyřiceti let), spatří vítězná posádka cílovou rampu po šesti dnech zápolení nedaleko rakouského Salzburku.

 

Text a foto: Pavel Kacerovský, ČK motorsport

 


Tiskové informace - ČK motorsport

ČK motorsport se Škodou 130 RS zdolal Rallye Monte-Carlo

 

Dvěma náročnými nočními testy měřícími přes sto kilometrů vyvrcholila během časného středečního rána letošní Rallye Monte-Carlo Historique. Jihočeská posádka Škody 130 RS týmu ČK motorsport ve složení Karel Mach a Jan Bláha figurovala po předposlední etapě z Valence do Monaka na dvoustém místě, povedeným finišem ale dokázala poskočit o pořádnou porci příček dopředu. Při svém pátém startu v legendární soutěži tak zúročila nasbírané zkušenosti a skončila na 154. místě absolutně.


„Ke konci přestalo auto dobíjet, na Luceramu jsme dokonce museli vypnout světelnou rampu. Jsme ale úspěšně v cíli a navíc se pohybujeme v polovině výsledkové listiny!“ hlásil ve středu ráno s úsměvem na tváři Karel Mach. A měl k němu důvod. Vždyť do soutěže odstartovalo 297 posádek, v konečných výsledcích nefiguruje pouze 39 z nich.

 

 

Několik dvojic odstoupilo kvůli havárii právě během závěrečné Noci dlouhých nožů. „Co se týká umístění, už jsme tady v minulosti byli o něco úspěšnější. Závod se ale rok od roku zpřesňuje a kvalita konkurence i její technické vybavení je za tu dobu úplně někde jinde. Takže je to vlastně náš nejlepší výsledek,“ přikyvuje Jan Bláha, spolujezdec jediné české posádky klasifikované v cíli devatenáctého ročníku.


Většinu z 16 035 trestných bodů nasbírali Mach s Bláhou v úvodu soutěže. Jejich snaha vyvrcholila při průjezdu slavným průsmykem Col de Turini, kde pro ně pořadatelé připravili pořádnou porci dvaceti šesti tajných mezičasů. Škoda 130 RS tady posbírala penalizaci 770 bodů, což v přepočtu znamená odchylku 77 sekund na testu dlouhém téměř 53 kilometrů. V průměru tedy posádka ČK motorsportu „netrefila“ každý měřený bod o pouhé tři sekundy!


Středeční odpoledne tráví Jihočeši na pobřeží Středozemního moře. A zatímco soutěží speciál už je připraven na cestu domů, celý tým se chystá na slavnostní galavečer v klubu Sporting Monte-Carlo.

 

Text: Pavel Kacerovský
Foto: ČK motorsport

 


 

Na trati historického Monte Carla je Škoda 130 RS vidět

 

První klasickou etapou se čtyřmi regularity testy pokračoval v neděli devatenáctý ročník Rallye Monte-Carlo Historique 2016. Posádka Škody 130 RS týmu ČK motorsport dorazila po pěti stech kilometrech do cíle ve Valence s drobnými technickými problémy, které jí však nebrání pokračovat v soutěži.


„Na posledním testu nám shořel motůrek stěračů. I když bylo auto plné kouře, pořád jsme jeli, abychom nedostali penalizaci. Snad nám bude přát počasí a stěrače už nebudou potřeba,“ říká jezdec Karel Mach, zároveň ale nenechává nic náhodě. Náhradní díl do centra rallye přiveze z Lyonu českým rallyeovým fanouškům velmi dobře známý Dominique Laurent.

 

 

Věhlasnou soutěž ve francouzských Alpách zatím provází jarní počasí. „Venku chodíme v tričku a celou hvězdicovou jízdu z Barcelony jsme absolvovali v kraťasech,“ směje se navigátor Jan Bláha a poukazuje na silnou konkurenci, která se do Monte-Carla sjela. „I když je to náš už pátý start, na ty nejlepší nestačíme. Tříprocentní odchylka od ideálního času na úvodním testu stačila jenom na třetí stovku. Jsou prostě neuvěřitelní,“ vysekává poklonu soupeřům.


Po více než třetině odjetých ertet patří jihočeské „erese“ 223. příčka absolutního pořadí. „O výsledek nám nejde, v autě máme nainstalované mechanické tripmastery, stejné jako tam byly v roce 1977. Užíváme si atmosféru, která každoročně Monte provází. Jenom ten sníh a led letos chybí...“ dodává Karel Mach z týmu ČK motorsport.


Pondělní okruhová etapa kolem Valence s dalšími čtyřmi testy pravidelnosti měří necelých 320 kilometrů a startuje úderem pondělní sedmé hodiny ranní. Tým už na místě podporuje čtyřčlenná doprovodná posádka z jihu Čech.

 

Text a foto: Pavel Kacerovský

 


 

Škoda 130 RS pojede ve stopách elity světového rallyesportu

 

Mekka automobilových soutěží bude v následujících dnech hostit další věhlasný podnik. Krátce po skončení úvodního podniku mistrovství světa v rallye se do Monte Carla a na silničky v okolních Francouzských Alpách vrátí vozy, které se tam proslavily v dobách minulých. Na startu nebude po loňské přestávce chybět Škoda 130 RS s posádkou týmu ČK motorsport Karel Mach a Jan Bláha.


Kaplicko-dobrovodská dvojice se zúčastní 19. ročníku Rallye Monte-Carlo Historique s replikou speciálu, s níž na této soutěži v roce 1977 obsadil tovární jezdec mladoboleslavské automobilky Milan Zapadlo patnáctou příčku absolutně.


ČK motorsport


Takové ambice však Jihočeši v silné konkurenci více než tří stovek posádek, mezi nimiž nechybí ani devítinásobný mistr světa v rallye, Loebův navigátor Daniel Elena, rozhodně nemají. „O výsledcích to v našem podání ani letos moc nebude. Spíš než o závod jde o matematickou olympiádu. Zkoušky se jedou za běžného provozu a všichni musí dodržovat maximální povolenou rychlost. Kdo limit nedodrží opakovaně o dvacet kilometrů za hodinu, hrozí mu vyloučení,“ říká navigátor Jan Bláha.


Na trase čtrnácti náročných testů pravidelnosti, kde o konečném pořadí rozhoduje co nejpřesnější dodržování předem stanoveného rychlostního průměru (dvojice ČK motorsportu je zařazena do skupiny soutěžících s nejvyšším průměrem - pozn. autora), je čekají místa velmi dobře známá všem příznivcům rychlých kol. Jmenujme například průsmyky Col de Turini či Col de la Fayolle, horská městečka Burzet, Lachamp-Raphaël nebo Sospel.


„Rallye pravidelnosti je sportovně společenská akce, při které panuje úžasná atmosféra,“ vysvětluje pilot Karel Mach, muž, jenž v 90. letech závodil na sedačce spolujezdce po boku dalšího Jihočecha Stanislava Taliána. „Pojede se ve formátu jako před nějakými čtyřiceti lety. Z dřívějších ročníků si nejvíc pamatuji na okamžik, kdy nás přišel v jedné z časových kontrol pozdravit monacký princ Albert,“ vzpomíná.


Startu čtyřetapového závodu bude předcházet hvězdicová jízda z pěti evropských měst zakončená během sobotního odpoledne v Monaku. Ve středu odstartují účastníci v irské metropoli Glasgow a v norském hlavním městě Oslu, v pátek pak soutěžní posádky vyrazí na trasu z německého Bad Homburgu, francouzské Remeše a španělské Barcelony. A právě posledně jmenované město si jako svou startovní destinaci vybrali Mach s Bláhou.


První klasická etapa dlouhá 502 kilometrů mezi Monakem a Valence pro ně bude připravena v neděli, o den později je čeká 340 kilometrů dlouhý okruh kolem Valence, v úterý pojedou zpátky do Monte Carla (467 km) a tečku za náročným dobrodružstvím udělá noční etapa (182 km) s cílem ve zmíněném městském státě na pobřeží Středozemního moře. Trasa celé soutěže tak pro Škodu 130 RS bude měřit přibližně 2 472 kilometrů. Jestliže Karel Mach a Jan Bláha zvládnou několikadenní zápolení s ambiciózními soupeři a neúprosnými stopkami až do cíle, ve středu 3. února je čeká slavnostní galavečer v klubu Sporting Monte-Carlo.


Zpravodajství z účinkování posádky ČK motorsportu, podporované Ústředním automotoklubem České republiky, na 19. Rallye Monte-Carlo Historique 2016 sledujte průběžně na www.ckmotorsport.cz.

 

Text: Pavel Kacerovský
Foto: ČK motorsport

 

Partneři:
.......................................................

 


 

 

Média:
.......................................................

 

 

Partnerská města:
.......................................................